Trackunit Hub v. Bettina Therese

Trackunit Hub med overraskelser og hjemlighed i indretningen

Trackunit, Kolding – 2022

Trackunit – en fremadstormende virksomhed indenfor software industrien – SaaS i konstruktions branchen – flyttede i forsommeren 2022 i nye og større lokaler i Plinten, downtown Kolding. Det stod klart allerede ved det indledende møde, at her var en professionel virksomhed, som også var klar til nogle modige valg. En virksomhed fuld af entusiasme, kultur og med klare visioner.

Plinten Kolding

Hvis man i dag lægger et besøg forbi den nye Hub i Kolding, bliver man som noget af det første mødt af en lysinstallation, som danner referencen for farver og valg i resten af indretningen.

Opgave

En flytning til nye flotte lokaler stod for døren og Bettina Therese fik til opgave at skabe en attraktiv indretning – en Kolding Hub, hvor medarbejdere fra nær og fjern mødes og samarbejder henimod visionen “Eliminate Downtime”. Med udgangspunkt i Trackunit, visioner og konstruktions branchen  blev referencerammen indledningsvis skabt.

Trackunit efterlever begrebet, at et arbejde ikke er et sted, men en funktion – noget du gør. Samtidig vil virksomheden gerne sørge for at stille de bedste faciliteter til rådighed på de forskellige lokationer. Da kollegaerne ofte befinder sig på en anden lokation, er det vigtigt at indretningen bliver skabt med fokus på, at medarbejderne får gode forhold til virtuelle møder.

En god kultur er desuden vigtig og man vil meget gerne understøtte medarbejdernes lyst til at møde ind på kontoret. Derfor var opgaven desuden at skabe en attraktiv og indbydende indretning – gerne med overraskende detaljer.

Løsning

De nye lokaler er i en ny bygning med pæne rammer og gode materialevalg. Lejemålet har akustikpaneler i ege lameller som standard. Heldigvis i den udgave som betegnes random og med placeringer ved ydervægge omkring vinduer – ikke for tæt på, hvor man skal kigge fokuseret.

Vægfarver og betonlook:
For at skabe modvægt er udvalgte vægge farvesat i forskellige grå toner. Og andre vægge har fået filttapet i beton look. Alt sammen valgt for at give et mere rustikt look og et touch af modent og professionelt start-up.

 

Akustik:
Når Bettina Therese indretter er målet altid at forebygge støjgener bedst muligt – samtlige valg bliver foretaget ud fra tilføre rummene støjabsorbering, spredning af støj mv.

Hos Trackunit er der bla. arbejdet med filttapet, akustiklamper, polstrede møbler, løse tæpper og puder samt billedmotiver printet på akustikplader.

 

Specialinventar:
Funktion, æstetik og balance
 kan godt gå hånd i hånd – især når man vælger at få skabt inventar på mål og skræddersyet kundens behov. Hos Trackunit faldt valget på sort indfarvet mdf og linoleum som kontrast til lejemålets forud definerede rammer med materialer i eg. Materialerne går igen i indbygget reol, borde i lydkabiner, garderobe, bordplade og hylder i køkken, hylder på toiletter mv.

 

Lounge:
Et lokale placeret i hjertet af lejemålet er blevet indrettet med det formål – at her mødes man… og der er plads til det hele…. korte uformelle møder, arbejde væk fra skrivebordet, workshops, lægge puslespil – mulighederne er mange og den skræddersyede reol indeholder materialerne.

Lounge Trackunit v. Bettina Therese

Rundt bord m. puf Trackunit

Lydkabiner:
Der er skabt uformelle siddepladser rundt omkring i indretningen, så der altid er mulighed for at trække sig væk fra skrivebordet – mødelokaler og lounge bliver også flittig brugt. Herudover var der dog også brug for mindre lydtætte rum til virtuelle møder. Lydkabiner har fået speciallavede borde og filttapet i betonlook. Som en ekstra lille detalje er der sat billeder med skyer op, så baggrundsbilledet i det virtuelle møde aldrig er kedeligt eller ligegyldigt.

 

Hjørnekontoret:
Er egentlig chefkontoret, men fungerer i det daglige som ekstra mødelokale/arbejdsplads – når chefen ikke selv bruger det.

Når man nærmer sig kontoret, kan det ikke undgås, at man bliver draget af det flotte store motiv trykt på akustikplade og med ekstra lyddæmpning på bagsiden. Mødebord m. stole er samlet med smukt gulvtæppe afstemt med farverne i motivet.

 

Branding:
Trackunit er professionelle – også når det gælder branding. Man er ikke i tvivl om, hvem man besøger, når man træder ind på en af deres lokationer. Logoet er rødt, men de formår at bruge den røde farve elegant – det bliver aldrig for meget – logoet dukker op hist og pist som en dragende energi. Og altså ingen knaldrøde vægforløb, som man ofte ser, når logoet er rødt og som giver stressende rum at opholde sig i.
Overalt på glaspartier er opsat elegant foliedesign med udgangspunkt i bogstaver fra logoet.

Trackunit logo i sand

Toiletter:
Det må gerne føles rart, når man går for sig selv. Bettina Therese fik frit spil til at skabe hjemlighed på toiletterne. Til stor glæde og noget, som især gæster lægger mærke til og omtaler, når de er på besøg.

 

Køkken:
Udover at der her brygges en rigtig god kaffe som drikkes af flotte keramikkrus, er der også plads i køkkenet til et lille uformelt møde eller hvis man blot ønsker at trække sig. En automatisk glasskydedør sørger for, at lyden fra køkkenet aldrig spreder sig ud i kontorlandskabet som et forstyrrende element.

Køkken Trackunit

Cabinet of curiosity:
Til små overrraskelser og til udstilling af hardware komponenter og anden storytelling har et kabinet fået placering midt i rummet – det fungerer samtidig som rumopdeler. Kabinettet er lavet i de smukkeste materialer og binder det hele sammen. Fleksibilitet er afgørende og kabinettet er naturligvis på hjul, så det kan skabe effekt hvor som helst.

Cabinet of curiosity Trackunit

Værdi for kunden

Trackunit bruger aktivt indretningen af deres lokationer til storytelling og kulturskabelse. De anerkender vigtigheden af at skabe et attraktivt miljø til at tiltrække og fastholde medarbejdere og til at trække medarbejderne ind på kontoret.

De ved, hvad de vil have og ønsker samtidig at blive udfordret med nye måder og vinkler på, hvordan man kan indrette sig. De ønsker faglig rådgivning til at sikre en rød tråd i indretningen og til at sørge for at indretningen sender signaler til omverdenen, som svarer til virksomhedsidentiteten.

Samarbejdet om at skabe den nye Hub i Kolding har været effektivt og udbytterigt og tilfredsheden omkring indretningen af de nye rammer er stor.

“Because we want to be more than successful ….”