Gastronomisk væksthus i Tietgenbyen. Briefingen lød på: Højt til loftet med plads til spontanitet og fornyelse – dog nede på jorden med vægt på troværdighed, kommunikation og fællesskab. Nøgleorderne er desuden sundt, friskt, uformelt og smagen af fest.
Se 5-minutters version af videoen her
Se 10-minutters version af videoen her
Løsning
De gennemgående farver, som understøtter briefingen, er en frisk himmelblå, en gulgrøn, en lys sand samt en varm rød i små doser. Flotte svævende lamper som lanterner lyser op i foyeren. En relanceret klassiker med futuristisk snit er valgt som den gennemgående stol.
En mosaikvæg af gastronomibilleder på akrylkvadrater sætter scenen og fører op ad trappen til restauranten på 1. sal.
Foyer og kontormiljø ligger i direkte forbindelse, hvorfor der er valgt lydabsorberende detaljer som filttapet, filtskærm-vægge, filtopslagstavler mv., som samtidig med at sørge for optimal akustik desuden understøtter farvesætningen.
”Det at få sammenhæng mellem vores nye bygning, indretningen, kulturen og den type mennesker, vi er i virksomheden, har hel uvurderlig værdi for os.”
Indehaver Henrik Nygaard
Værdi for kunden
Sparring fra idéfase til indflytning. Involvering. Farver og miljø, som sikrer trivsel. Glade og positive medarbejdere. Samhørighed og virksomhedens værdier afspejlet i indretningen. Identitet via indretningen, som går igen i hele huset – bruges til at brande virksomheden.
Artikel: Farver, der nudger dit kontormiljø og din arbejdsdag
Kokken & Jomfruen – 5 minutter
Kokken & Jomfruen – 10 minutter